Brev:
Frokost til baby på næsten 7 mdr
28. januar 2016
Alder:
7 mdr.
Frokost til baby på næsten 7 mdr
Kære Helen
Mange tak for dit sidste svar vedr min søns urolige nætter. Siden er han begyndt at falde lettere til ro - med og uden sut - og det går generelt rigtig fint med ham.
Han bliver 7 mdr her 1/2 og er en rigtig glad dreng.
Jeg har lige et opklarende spørgsmål. Du skriver i dit svar, hvor du kommer ind på hans dagsrytme, at det er vigtigt at han fortsat får grøntsagsmos til frokost. Men det har han ikke rigtig fået, og jeg er i tvivl om jeg nu skal til at give ham det der? Normalt får han det til aften sammen med noget af vores mad hvis det er til at lave til baby.
Som det ser ud lige nu spiser han sådan:
5/6: flaske
9: grød med mme og smør/olie - lægges herefter til lur
12: frokost bestående af ca 1/2-3/4 skive rugbrød med smør og pålæg. Pålæg er en skive med enten kød eller fisk (leverpostej, torskerogn, makrelsalat mv) og en skive med noget grønt (most avocado, humus, most banan, ærtemos med hvidløg mv. Der kommer mme i, og hvis der er mere end der kan være på skiven får han det ved siden af med ske - det er måske i alt 2 spsk mos). Dertil vand og kogte grøntsagsstave til at gnave i og rugbrødsbjælker.
14: flaske og lægges til lur
16.30: frugt (enten mos eller frisk blød frugt) og evt lidt grød eller rugbrødsstænger
18.30: aftensmad bestående af vores mad (det kød vi skal have) og en grøntsagsmos med kartoffel og andet grønt (blomkål, broccoli, gulerod, selleri, porre, græskar, ærter mv). Dertil vand.
20: flaske og i seng
24: flaske (men her har han de sidste nætter kun spist 10-40 ml)
Er det helt skævt det jeg gør?
Han spiser ikke ret meget i sine flasker lige for tiden - kun eftermiddag og inden sengetid. De to andre er bare sjatspiseri. Er i tvivl om den ene skal skæres væk.... og i så fald hvilken? Han skal starte i dagpleje om en måned, så ved ikke om det vil være bedst at arbejde på at skære den væk om eftermiddagen, så han slet ikke skal have flaske i dagplejen....
Hvad mener du?
Med venlig hilsen
Annette